Thursday, October 16, 2008

Buatmu temanku...

Aisyah...
rindu benar aku ingin menyebut namamu...
rindu benar aku pada nasihatmu buatku...

Aisyah...
apa khabarmu tika ini...?
kau di mana,syah...?
hatiku tah henti-henti bertanya...

Aisyah...
inginku menutup mata, memekakkan telingaku...
agar aku tidak mendengar kisahmu itu...
tapi syah, aku boleh mendengarnya di mana-mana...
tapi aku yakin, syah...pasti itu terbaik buatmu dariNya...

Aisyah...
orang bertanya padaku: "sapa partner kmu untuk assignment ni?"
aku kelu,syah... partnerku pergi jauh...
banyak yang aku ingin katakan padamu,syah...
tapi aku tak bisa...

Ya Allah...
kumohon padaMu tempatkanlah sahabatku itu dikalangan hamba-hambaMu yang Kau cintai
Ya Allah...
temukanlah kami semua lagi disyurgaMu kelak,amin...ya Allah,amin...


-Dari sahabat untuk sahabat-

0 comments: